آدرس مطب دکتر حقیقت تلفن مطب دکتر مجید حقیقت
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / اعمال جراحی زیبائی تناسلی / نحوه انجام عمل زیبایی لابیاپلاستی در زنان

نحوه انجام عمل زیبایی لابیاپلاستی در زنان

میل انسان ها به زیبایی از گذشته تا به امروز به صورت غریزی بوده است و برای پیدا کردن حس بهتر نسبت به خود اقدام به انجام عمل های زیبایی میکنند. به همین منظور بسیاری از خانم ها در صورت نامتقارن بودن اندام تناسلی خود و همچنین بهبود ظاهر آن به دنبال راهی برای برطرف کردن آن هستند. خوشبختانه با پیشرفت علم امکان این جراحی برای خانم ها فراهم شده است. جراحی لابیاپلاستی یک روش زیبایی برای بهبود ظاهر و تناسب لب‌های لابیا است که علاوه برافزایش اعتماد باعث راحتی زنان نیز می شود.

آنچه در این مطلب میخوانید

عمل لابیا پلاستی چیست؟

لابیاپلاستی labiaplasty)) نوعی جراحی زیبایی است که به جهت بهبود شکل ظاهری واژن بر روی لابیاهای داخلی یا بیرونی واژن انجام می شود. در این جراحی اندازه و طول لبه داخلی واژن یا لابیامینور کاهش پیدا می کند، و بیرون زدگی از بین می رود. در برخی از بانوان لب های واژن به دلایل مختلف تغییر شکل می دهد یا از بدو تولد بدشکل است. ممکن است این موضوع به دلیل احساس خجالت و کاهش اعتماد به نفس باعث کاهش میل جنسی در زنان شود.

مزایای عمل لابیاپلاستی

آیا عمل لابیاپلاستی نیاز به بیهوشی دارد؟

الزامی برای بیهوشی در عمل لابیاپلاستی وجود ندارد زیرا عموماً انجام این عمل به 1 تا 2 ساعت زمان نیاز دارد و در این مواقع، پزشک ترجیح می‌دهد که بیشتر از بی‌حسی استفاده کند تا این که بیمار را کاملاً بیهوش کند.

اما ممکن است در مواردی مانند زمانی که این عمل همزمان با عمل های دیگری انجام شود و در صورت ترس فرد از بی حسی، لازم باشد با توجه به شرایط فرد و تشخیص پزشک متخصص هنگام جراحی بیمار بیهوش شود.

لابیاپلاستی

عمل لابیاپلاستی چگونه انجام می شود؟

در گذشته فقط یک روش برای عمل جراحی لابیاپلاستی وجود داشت اما در حال حاضر و با پیشرفت تکنیک های جراحی و تکنولوژی چندین تکنیک جدید برای این عمل در نظر گرفته شده که شرح زیر است:

این تکنیک پرکاربرد ترین روش مورداستفاده برای لابیاپلاستی می باشد. در این روش قسمت اضافی لابیامینور به گونه‌ ای که با لابیاماژور قرینه شود برداشته و بخیه زده می ‌شود.

این روش به این صورت می باشد که یک بخش جزئی از ضخیم‌ ترین قسمت لابیامینور برداشته می‌شود و بافت لایه‌ زیرین غشای مخاطی لابیا دست ‌نخورده باقی می‌ماند. این روش با حفظ لبه‌های چروکیده‌ لابیا، جلوه‌ای طبیعی به واژن می‌ ده.

در این روش با استفاده از از چاقوی جراحی یا لیزر بافتی که روی لابیامینور قرار دارد برداشته شده و سپس بخیه زده می‌شود. این روش شبیه به روش Trim می باشد و تنها تفاوت اصلی این این دو روش باهم این است که در روش Trim به‌جای لبه‌ های خارجی لابیامینور، بافت مرکزی آن از بین می ‌رود و بافت زیرپوستی تا حد زیادی سالم باقی می‌ماند.

لابیاپلاستی با لیزر یک روش جداگانه لابیاپلاستی از روش Deepithelialization هست . تغییر شکل و اندازه لابیاها با استفاده از لیزر کمتر برش خورده و خونریزی کمتری نسبت به روش‌های سنتی دارد همچنین یک روش غیر جراحی تلقی می‌شود.

  1. قبل از انجام جراحی، انجام آزمایشاتی مثل آزماش خون، آزمایش ادرار و اشعه ایکس قفسه سینه لازم است.
  2. به مدت 2 هفته قبل از جراحی از مصرف داروهای رقیق کننده خون خودداری کنید.
  3. به مدت 2 هفته قبل از عمل، از مصرف نوشیدنی های الکلی و دخانیات خودداری کنید.
  4. چند روز قبل از جراحی ناحیه تناسلی خود را اصلاح کنید.
  5. شب قبل از جراحی استحمام نموده و غذایی سبک میل نمایید.
  6. در صورت وجود سابقه زیگیل تناسلی حتما به پزشک خود اطلاع دهید.
  7. مدتی قبل از انجام جراحی لابیاپلاستی از برقراری رابطه جنسی خودداری کنید.
  8. در صورتی که انجام جراحی لابیاپلاستی تحت بیهوشی انجام شود، 6ساهت قبل از چراحی از خوردن وآشامیدن خودداری کنید.

مراقبت های پس از عمل لابیاپلاستی

  1. توجه داشته باشید که مراقبت های بعد از جراحی لابیاپلاستی بسیار حائز اهمیت بوده زیرا در صورت عدم رعایت ممکن است بخیه ها به خوبی جوش نخورند.
  2. سه روز اول پس از جراحی لابیاپلاستی ، احساس درد و تورم طبیعی است که با مسکن های خوراکی مثل قرص بروفن به راحتی قابل کنترل است.
  3. خونریزی و ترشح از نواحی برش ها طبیعی بوده و جای نگرانی ندارد ؛ با این حال برای جلوگیری از پخش شدن آلودگی و خونی شدن لباس زیر لازم است از پدهای نرم بهداشتی استفاده کرده و هر چند ساعت یکبار اقدام به تعویض آن نمایید.
  4. 48 ساعت پس از جراحی می توانید دوش بگیرید اما باید از مالش ناحیه جراحی خودداری کنید.
  5. استفاده از کمپرس یخ و تمیز نگه داشتن ناحیه تناسلی
  6. شستن ناحیه تناسلی با آب به تنهایی کافی است . خشک کردن و جلوگیری از ایجاد رطوبت که باعث عفونت می شود بسیار اهمیت دارد.
  7. از رفتن به حمام طولانی مدت، نشستن در وان و یا رفتن به استخر تا بهبودی کامل خودداری کنید.
  8. اکثربانوان می توانند در کمتر از یک هفته ( 3 تا 5 روز ) به سر کار و فعالیت های عادی خود برگردند.
  9. بدلیل استفاده از نخ های قابل جذب در عمل لابیاپلاستی ، نیازی به کشیدن بخیه نیست.
  10. می توانید 4 تا 5 هفته پس از عمل جراحی فعالیت جنسی را از سربگیرید. با این وجود توصیه می شود اجازه دهید محل بخیه ها به طور کامل بهبود یابد وگرنه احتمالا مجبور به طی کردن دوره بهبودی جدیدی می شوید.
  11. از تمرینات ورزشی که به طور مستقیم موجب فشار و سایش به ناحیه عمل می شوند ( دوچرخه سواری، اسب سواری و غیره ) خودداری کنید.
  12. از پوشیدن لباس های تنگ خودداری کنید.
  13. توصیه می شود در طی این دوران به صورت طاقبازاستراحت نمایید و برای راحتی بیشتر یک کوسن یا بالش زیر باسن خود قرار دهید.
  14. دو هفته پس از جراحی لابیاپلاستی می توانید پیاده روی را آغاز کنید. اما توجه داشته باشید که هیچ گونه فشار و ضربه ای را متوجه محل جراحی شده نکنید.

دوره نقاهت عمل لابیاپلاستی

دوره بهبودی و نقاهت بعد از جراحی لابیاپلاستی فرد به فرد متفاوت است وبستگی به توانایی بدن فرد در ترمیم زخم دارد. همچنین درصورتی که لابیاپلاستی با لیزرانجام شده باشد معمولا 3 تا 5 روز بعد از عمل می توانید به زندگی عادی خود برگردید. اما برای انجام فعالیت های سنگین و یا رابطه جنسی باید یک ماه صبر کنید.

اما در صورت انجام لابیاپلاستی با جراحی در طول دو هفته می توانید به حالت قبل بازگردید و فعالیت های معمول خود را از سر بگیرید. ممکن است تورم برای چند هفته در ناحیه ای که عمل شده وجود داشته باشد و بهبودی کامل فرد حدودا 3 تا 6 ماه زمان لازم دارد.

بهترین زمان عمل لابیاپلاستی

بهترین زمان برای انجام جراحی لابیاپلاستی چند روز پس از پایان قاعدگی می باشد. در زمان پریودی علاوه بر خون پریودی و مشکلات آن حین جراحی، واژن بدلیل تغییرات هورمونی بسیار حساس است و بعد از لابیاپلاستی درد بیشتری حس می کنید. پس بهتر است جراحی بعد از تمام شدن پریودی انجام شود زیرا تا پریودی بعدی حدود 3 هفته فرصت هست تا زخم لابیاها ترمیم شده و بخیه ها بیفتند.

اثرات عمل لابیاپلاستی بر زایمان و بارداری

به طور کلی زمان انجام لابیاپلاستی به خود بیمار بستگی دارد. اما پزشکان توصیه می کنند که زنان برای انجام عمل لابیاپلاستی تا بعد از زایمان و بارداری خود صبر کنند تا مجبور به انجام مجدد این عمل نشوند. در حقیقت بارداری و زایمان، دو عامل کشیده‌ شدن لابیاها و همچنین دلیلی برای انجام عمل لابیاپلاستی هستند.

به این نکته توجه داشته باشید که انجام این جراحی در دوره بارداری ممنوع می باشد. و به دو دلیل زیر نباید انجام شود:

عوارض عمل لابیاپلاستی

مراقبت مناسب و پیروی از مجموعه دستورالعمل های بعد از عمل که توسط پزشک تجویز می شود بسیار مهم است. زیرا پیروی صحیح از دستورات پزشک می تواند برئز عوارض را به حداقل برساند.

هزینه لابیاپلاستی چقدر است؟

هزینه لابیاپلاستی با توجه به عواملی مانند تخصص و تجربه جراح، مکان جراحی و نوع لابیاپلاستی و ... می تواند متغییر باشد. برای اطلاع دقیق از هزینه لابیاپلاستی برای یک جلسه مشاوره با پزشک خود اقدام کنید.


آدرس : اصفهان ، خیابان شمس آبادی ، مقابل بیمارستان عیسی بن مریم ، ساختمان 71
تلفن : 03132205497

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به بیماری های کلیه و مجاری ادراری را در بخش مقالات بخوانید

از کجا بفهمیم بیضه ها سالم هستند یا نا سالم؟از کجا بفهمیم بیضه ها سالم هستند یا نا سالم؟

در این مقاله از سایت دکتر مجید حقیقت به بررسی سلامت بیضه و ویژگی های بیضه سالم در مردان و پسران می پردازیم پس تا آخر مطلب همراه ما باشید. ...

تاریخ انتشار : 1403-02-29

عمل جراحی باز پروستات چگونه و برای چه افرادی انجام می شود؟عمل جراحی باز پروستات چگونه و برای چه افرادی انجام می شود؟

جراحی باز یا لیزری پروستات برای درمان شرایطی که بر پروستات تأثیر می گذارد مانند سرطان پروستات استفاده می شود. در ادامه به نحوه انجام آن می پردازیم. ...

تاریخ انتشار : 1403-02-21

برای پیشگیری از بیماری پروستات این نکات را رعایت کنیدبرای پیشگیری از بیماری پروستات این نکات را رعایت کنید

خوشبختانه راهکارهای طبیعی زیادی وجود دارند که به کمک آنها می‌توان سلامت پروستات را بهبود بخشید حتی اگر مشکلات و علائمی مبنی بر بیماری وجود داشته باشد. ...

تاریخ انتشار : 1403-02-13