آدرس مطب دکتر حقیقت تلفن مطب دکتر مجید حقیقت
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / اعمال جراحی زیبائی تناسلی / عمل فالوپلاستی یا جراحی زیبایی آلت تناسلی مردان

عمل فالوپلاستی یا جراحی زیبایی آلت تناسلی مردان

فالوپلاستی یا جراحی زیبایی آلت تناسلی مردانه پس از یک آسیب جدی یا رفع یک بیماری مادرزادی است. این روش جراحی برای مردان تراجنسیتی یک آلت تناسلی عملکردی می سازد. همچنین این جراحی پیچیده بوده و معمولاً به چندین روش نیاز دارد.

آنچه در این مطلب میخوانید

فالوپلاستی چیست؟

فالوپلاستی یک آلت تناسلی به نام نئوفالوس ایجاد می کند. اساساً، این شامل ساخت یک لوله در یک لوله است:

  1. لوله داخلی مجرای ادرار است که از طریق آن ادرار از بدن خارج می شود.
  2. لوله بیرونی ساقه آلت تناسلی است.

هنگامی که نئوفالوس ساخته شد، با جراحی به لگن متصل می شود و مجرای ادرار جدید به مجرای ادرار موجود بیمار متصل می شود. سپس قسمت بیرونی نئوفالوس به شکلی شبیه به ساقه و سر آلت تناسلی ساخته می شود. فالوپلاستی در بیمارستان و تحت بیهوشی عمومی توسط جراح پلاستیک و متخصص اورولوژی انجام می شود.

معمولاً این جراحی بستری در مردان تراجنسیتی یا افراد غیر باینری به عنوان نوعی جراحی تغیی جنسیت انجام می شود. سایر موارد فالوپلاستی شامل ناهنجاری‌های مادرزادی خاص (مانند آلت تناسلی مبهم یا وجود آلت تناسلی) یا قطع آلت تناسلی در نتیجه ضربه، عفونت یا سرطان است.

روش های مختلف جراحی فالوپلاستی

فالوپلاستی ممکن است به صورت یک فرآیند تک مرحله ای یا چند مرحله ای انجام شود:

فالوپلاستی

هدف از عمل فالوپلاستی

فالوپلاستی معمولاً در مردان تراجنسیتی یا افراد غیر باینری به عنوان بخشی از جراحی تغییر جنسیت آنها انجام می شود، اگرچه ممکن است در ارتباط با سایر بیماری ها نیز انجام شود.

اهداف فالوپلاستی نه تنها شامل ایجاد نئوفالوس برای اهداف زیبایی شناختی است بلکه موارد زیر را نیز ارائه می‌دهد:

معمولا فالوپلاستی ممکن است به افرادی که در بدو تولد جنسیت مذکر داشته اما شامل موارد زیر هستند، توصیه می‌شود:

مراحل عمل فالوپلاستی

در طی عمل فالوپلاستی، پزشکان یک فلپ پوست را از ناحیه اهداکننده بدن شما برمی دارند. آنها ممکن است این فلپ را به طور کامل بردارند یا آن را تا حدی حفظ کنند. از این بافت برای ساختن مجرای ادرار و ساقه آلت تناسلی در یک ساختار لوله در لوله استفاده می‌شود. لوله بزرگتر اساساً در اطراف لوله داخلی پیچیده می شود. سپس پیوندهای پوستی از نواحی نامشخص بدن گرفته می‌شود، جایی که هیچ جای زخم قابل مشاهده‌ای باقی نمی‌گذارند.

مجرای ادرار زنانه کوتاهتر از مجرای ادرار مردانه است. جراحان می توانند مجرای ادرار را طولانی کرده و به مجرای ادرار زن بچسبانند تا ادرار از نوک آلت تناسلی خارج شود. کلیتوریس معمولاً در نزدیکی قاعده آلت تناسلی قرار می گیرد، جایی که هنوز می توان آن را تحریک کرد. افرادی که می توانند قبل از جراحی به ارگاسم برسند معمولاً می توانند پس از جراحی نیز این کار را انجام دهند.

فالوپلاستی، به طور خاص، زمانی است که جراح یک فلپ از پوست اهدا کننده را به یک فالوس تبدیل می کند. اما به طور کلی، به تعدادی از روش های جداگانه اشاره دارد که اغلب به صورت پشت سر هم انجام می شوند. این رویه ها عبارتند از:

هیچ دستور یا جدول زمانی واحدی برای این رویه ها وجود ندارد. بسیاری از بیماران به انجام همه آنها نیاز ندارند. برخی از افراد برخی از آنها را با هم انجام می دهند، در حالی که برخی دیگر آنها را در طول سالیان متمادی جراحی می کنند. این روش ها به جراحانی از سه تخصص مختلف نیاز دارند: زنان، اورولوژی و جراحی پلاستیک.

سن مناسب عمل فالوپلاستی

حداقل سن برای انجام جراحی فالوپلاستی 18 سال است. برای افراد زیر 18 سال، هر دوی والدین یا سرپرست قانونی فرد باید رضایت کتبی برای درمان را امضا کنند.

اقدامات قبل از عمل فالوپلاستی

برای افراد تراجنسیتی یا جنسیتی غیر باینری، آمادگی برای فالوپلاستی بیش از یک سال قبل از انجام عمل با شروع درمان با تستوسترون آغاز می شود. برای افرادی که به دلایل دیگر تحت عمل جراحی قرار می‌گیرند که در بخش‌های قبلی ذکر شد، برخی از این مراحل، مانند مصرف تستوسترون، لازم نیست.

علاوه بر هورمون درمانی به مدت یک سال و رعایت سایر معیارهای ذکر شده، فرد باید:

با نزدیک شدن به تاریخ جراحی، ممکن است به فرد توصیه شود که داروهای زیر را قطع کند:

علاوه بر استراتژی های آماده سازی، باید چندین بحث کامل و صریح با تیم جراحی در مورد انتظارات خود از جراحی، مسیرهای جراحی و تکنیک های مختلف درگیر و خطرات احتمالی داشته باشد.

یک طرح جراحی متناسب با خواسته ها و اهداف فرد تدوین خواهد شد. به عنوان مثال، اگر می خواهد بعد از عمل فالوپلاستی بتواند در حالت ایستاده ادرار کند، طول بیشتر مجرای ادرار نیز لازم است. برای افزایش طول مجرای ادرار، جراحان اغلب از فلپ واژن استفاده می کنند که نیاز به برداشتن واژن با جراحی دارد.

مراقبت های بعد از عمل فالوپلاستی

پس از جراحی، لازم است که موارد زیر را رعایت کنید تا از بروز عوارض جلوگیری شود:

دوران نقاهت عمل فالوپلاستی

در حالی که اغلب می توانید حدود شش هفته پس از جراحی فالوپلاستی به فعالیت های معمول خود بازگردید، بهبودی کامل بین 12 تا 18 ماه طول می کشد. ممکن است چند هفته پس از عمل جراحی فالوپلاستی برای ادرار کردن نیاز به استفاده از کاتتر داشته باشید.

طول دوره بهبودی شما تا حدی به این بستگی دارد که آیا جراحی شامل موارد زیر است یا خیر:

نتایج عمل فالوپلاستی

دستیابی به عملکرد کامل آلت تناسلی شما به زمان نیاز دارد، در برخی موارد، یک سال یا بیشتر. عملکرد آلت تناسلی بعد از فالوپلاستی برای هر فردی متفاوت است. پزشک جراحی شما را با اهداف شخصی شما که ممکن است شامل موارد زیر باشد، تنظیم می کند:

جراح می تواند یک ایمپلنت نعوظ قرار دهد تا به فرد امکان نعوظ بدهد. آنها می توانند کلیتوریس را به قاعده آلت تناسلی منتقل کرده تا احساسات را تقویت کنند. گزینه دیگر «قلاب عصبی» است. در طول این بخش از جراحی، پزشکان اعصاب را از بافت اهداکننده به لگن متصل می‌کنند تا حس تحریک پذیری را تقویت کنند.

فالوپلاستی چه مزایایی دارد؟

یکی از مزایای اصلی فالوپلاستی رهایی از چالش های جسمی و روحی است. نتایج شامل آلت تناسلی با ظاهر طبیعی است که ممکن است قادر به نعوظ باشد. هنگامی که بخشی از جراحی ترنسجندر است، فالوپلاستی به شما کمک می کند تا به هویت جنسیتی مورد نظر خود دست یابید.

مزایای دیگر بستگی به این دارد که کدام گزینه را انتخاب کنید:

آیا عمل فالوپلاستی بی خطر است؟

هر جراحی با سطحی از خطر همراه است، از جمله جراحی فالوپلاستی. به طور کلی، خطرات شامل عفونت، درد، خونریزی بیش از حد و آسیب بافتی است.

فالوپلاستی یک جراحی پیچیده آلت تناسلی است. بسیاری از افراد عوارضی را تجربه می کنند. اما مراجعه به یک جراح مجرب این خطر را کاهش می دهد. در صورت تشخیص زودهنگام، احتمال کمتری دارد که عوارض بر نتایج دراز مدت شما تاثیر بگذارد.

عوارض عمل فالوپلاستی

عوارض جراحی فالوپلاستی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

هزینه عمل فالوپلاستی

هزینۀ جراحی فالوپلاستی متغیر و به عوامل گوناگونی بستگی دارد. این عامل‌ها شامل عمل‌های جراحی لازم، تجربه و اعتبار جراح، هزینه‌های بیمارستان یا مرکز جراحی، ارزیابی‌های قبل از عمل، مراقبت بعد از عمل، موقعیت جغرافیایی و پوشش بیمه می‌شود. وضعیت هر بیمار منحصر به ‎فرد است و ترجیحات فردی و مقتضیات پزشکی بر هزینه فالوپلاستی اثر می‌گذارد.


آدرس : اصفهان ، خیابان شمس آبادی ، مقابل بیمارستان عیسی بن مریم ، ساختمان 71
تلفن : 03132205497

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به بیماری های کلیه و مجاری ادراری را در بخش مقالات بخوانید

نکاتی که باید بعد از عمل جراحی فتق بیضه رعایت شودنکاتی که باید بعد از عمل جراحی فتق بیضه رعایت شود

عمل فتق بیضه، یک عمل مینور به حساب می آید. به این معنا که بیمار در روز عمل یا روز بعد از آن می تواند به خانه باز گردد. ...

تاریخ انتشار : 1403-02-06

عمل جراحی ارکیکتومی برای درمان سرطان بیضهعمل جراحی ارکیکتومی برای درمان سرطان بیضه

اصلی ترین جراحی سرطان بیضه، اُرکیدکتومی یا اُرکیکتومی نام دارد و طی این جراحی، یکی از بیضه ها و یا هر دوی آن ها برداشته می شوند. ...

تاریخ انتشار : 1403-02-02

علائم سرطان کلیه و روشهای درمان آنعلائم سرطان کلیه و روشهای درمان آن

ما در این مقاله شما را با آنچه که باید در مورد بیماری سرطان کلیه بدانید آشنا می کنیم پس تا آخر این مطلب همراه ما باشید. ...

تاریخ انتشار : 1403-01-24