آدرس مطب دکتر حقیقت تلفن مطب دکتر مجید حقیقت
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مقالات تخصصی / مراحل انجام و هزینه عمل جراحی ترمیم هیپوسپادیازیس

مراحل انجام و هزینه عمل جراحی ترمیم هیپوسپادیازیس

هورمون های مردانه پس از تشکیل آلت تناسلی نوزاد در هفته های 12-9 موجب تشکیل مجرای ادرار و پوست ختنه گاه می شوند که در این صورت بروز هر گونه اختلال در عملکرد این هورمون ها، می تواند موجب هیپوسپادیاس شود.

هیپوسپادیس نوعی نقص مادرزادی است که باعث می شود در افرادی که دچار این بیماری هستند، مجرای خروجی مثانه در قسمت زیرین آلت تناسلی قرار بگیرد. این اختلال به دلیل عملکرد نادرست هورمون ها در دوران بارداری و در برخی موارد، به دلیل وراثت ایجاد می شود. برخی از بزرگسالان نیز هستند که در کودکی عمل نشده اند یا اینکه عمل آنها موفقیت آمیز نبوده است و به همین خاطربا مشکل عدم اعتماد به نفس به خصوص برای افرادی که قصد ازدواج دارند رو برو هستند زیرا به دلیل ظاهر نامناسب آلت خود و پایین تر بودن سوراخ ادرار این موضوع را مانعی برای ازدواج خود می دانند.

در هر صورت هیپوسپادیاس خفیف مشکلی در باروری ایجاد نمی‌کند؛ ولی برای ایجاد ظاهری امکان بازسازی و ترمیم مجرای ادراری و آوردن سوراخ ادراری بهتر به سر آلت وجود دارد.

آنچه در این مطلب میخوانید

بهترین زمان برای درمان هیپوسپادیازیس

بهترین سن برای انجام عمل جراحی هیپوسپادیاس در هر کودک براساس شدت بیماری و آناتومی دستگاه تناسلی متفاوت است. به محض تشخیص هیپوسپادیاس در زمان تولد کودک به والدین توصیه می شود از انجام ختنه خودداری کنند. جراح ختنه را همزمان با ترمیم هیپوسپادیاس انجام خواهد داد.

تنها روشی که برای درمان هیپوسپادیازیس توسط پزشکان در نظر گرفته می شود جراحی ترمیم مجرا می باشد و بهترین زمان آن، جراحی در دوران کودکی و قبل از شروع مدرسه حدود 5 سالگی می باشد. البته بسته به شدت هیپوسپادیازیس، نوع عمل جراحی فرق می کند. همچنین انجام جراحی هیپوسپادیاس در سنین پایین تر، می تواند ریسک خطرات اختمالی که ممکن است به کودک وارد شود را کم کند، پس از این جهت تصمیم مناسب تری بوده و بهترین نتایج را به دنبال داشته باشد.

لازم به ذکر است که عمل هیپوسپادیاس در هر سنی برای افراد مبتلا قابل انجام است. بنابراین، عمل هیپوسپادیاس در بزرگسالی هم می تواند اجرا شود.

آیا عمل هیپوسپادیازیس با بیهوشی انجام می شود؟

بله، جراحی هیپوسپادیازیس تحت بیهوشی عمومی انجام می شود.

مدت زمان عمل جراحی هیپوسپادیازیس چقدر است؟

عمل جراحی ترمیم هیپوسپادیاس معمولا بین 90 دقیقه تا 3 ساعت طول می‌کشد. در برخی موارد ممکن است ترمیم در چند مرحله انجام ‌شود.

مراحل انجام عمل جراحی هیپوسپادیازیس

  1. صاف کردن محور آلت تناسلی
  2. تشکیل سوراخ در سر آلت تناسلی
  3. تشکیل مجرای ادراری
  4. ختنه یا بازسازی پوست ختنه ‌‎گاه

ابتدا برای انجام این عمل فرد در بیمارستان بستری می شود سپس پزشک با بیهوشی عمومی جراحی ترمیمی مجرا را شروع می کند. در هیپوسپادیازیس هایی که خروجی ادراری در شکم آلت تناسلی و یا نزدیک بیضه ها قرار دارند اغلب کجی آلت یا کوردی همراه هیپوسپادیازیس نیز وجود دارد که همزمان و یا به صورت عمل دو مرحله ای اصلاح می شود. در صورتی که منفذ خروجی آلت تناسلی در پایه آلت تناسلی و نزدیک به شکم قرار داشته باشد بافت پیوندی از بدن خود فرد گرفته می شود که معمولا از پوست روی آلت تناسلی و یا از داخل دهان کودکان گرفته میشود. پس از انجام ترمیم مجرا کاتتر یا سوند مخصوص جایگذاری می شود که بسته به پیچیدگی مشکل ممکن است تا 10 روز حفظ شود.

جراحی ترمیم هیپوسپادیازیس

عوارض عدم درمان هیپوسپادیازیس

در صورت عدم جراحی بیماری هیپوسپادیاس در کودکان و نوزادان مبتلا ممکن است مجموعه ای از عوارض زیر را تجربه کنند:

بهترین جراح هیپوسپادیازیس

قطعا بهترین جراح برای انجام عمل هیپوسپادیازیس متخصص مجرای ادراری و تناسلی (اورولوژی) می باشد که با مهارت و تخصص بالای آن در این زمینه جراحی با کم ترین نگرانی صورت می گیرد.

هزینه عمل جراحی هیپوسپادیازیس

هزینه جراحی هیپوسپادیازیس با توجه به فاکتورهایی مانند تخصص و مهارت پزشک، شدت بیماری، مکان بیمارستان و ... متغییر می باشد و قیمت کلی نمیتوان تعیین کرد.


آدرس : اصفهان ، خیابان شمس آبادی ، مقابل بیمارستان عیسی بن مریم ، ساختمان 71
تلفن : 03132205497

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به بیماری های کلیه و مجاری ادراری را در بخش مقالات بخوانید

نکاتی که باید بعد از عمل جراحی فتق بیضه رعایت شودنکاتی که باید بعد از عمل جراحی فتق بیضه رعایت شود

عمل فتق بیضه، یک عمل مینور به حساب می آید. به این معنا که بیمار در روز عمل یا روز بعد از آن می تواند به خانه باز گردد. ...

تاریخ انتشار : 1403-02-06

عمل جراحی ارکیکتومی برای درمان سرطان بیضهعمل جراحی ارکیکتومی برای درمان سرطان بیضه

اصلی ترین جراحی سرطان بیضه، اُرکیدکتومی یا اُرکیکتومی نام دارد و طی این جراحی، یکی از بیضه ها و یا هر دوی آن ها برداشته می شوند. ...

تاریخ انتشار : 1403-02-02

علائم سرطان کلیه و روشهای درمان آنعلائم سرطان کلیه و روشهای درمان آن

ما در این مقاله شما را با آنچه که باید در مورد بیماری سرطان کلیه بدانید آشنا می کنیم پس تا آخر این مطلب همراه ما باشید. ...

تاریخ انتشار : 1403-01-24