آدرس مطب دکتر حقیقت تلفن مطب دکتر مجید حقیقت
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / واریکوسل / کاندیدای جراحی میکروسکوپی واریکوسل و نحوه انجام آن

کاندیدای جراحی میکروسکوپی واریکوسل و نحوه انجام آن

واریکوسل عارضه‌ای است که بر سیاهرگ‌های کیسه بیضه تأثیر می‌گذارد و می‌تواند باعث ناباروری در مردان شود. این عارضه زمانی اتفاق می افتد که وریدهای کیسه بیضه بزرگ شده و پیچ خورده و در نتیجه گردش خون ضعیف و تولید اسپرم کاهش می یابد. در حال حاضر به جز روش های جراحی، درمان های مؤثر خاصی برای آن شناسایی نشده است. متد درمانی که با نام روش میکروسرجری، واریکوسلکتومی و یا جراحی باز میکروسکوپی نیز شناخته می شود بهترین روش درمان واریکوسل نسبت به سایر متدهای درمانی موجود می باشد که درصد موفقیت بالایی به آن اختصاص داده شده است. در روش جراحی میکروسکوپی به دلیل استفاده از میکروسکوپ، دقت عمل بسیار بالا است و از بسیاری از عوارض بعد از عمل جلوگیری می کند. روش میکروسکوپیک با ایجاد یک برش در ناحیه پایینی شکم در بالای بیضه ها انجام می شود که در آن کمترین آسیب ممکن و احتمالی شریان ها و عصب های این ناحیه را تهدید خواهد کرد، لذا می توان نتیجه گرفت که این شیوه درمانی ایمنی قابل توجهی را در بر دارد. در روش میکروسرجری رگ های مبتلا به واریس که شکلی غیرنرمال به خود گرفته اند قطع خواهند شد و رویه جریان خون طبیعی از طریق رگ های سالم ادامه خواهد داشت.

آنچه در این مطلب میخوانید

علت واریکوسل

پزشکان علت اصلی واریکوسل را تشخیص نداده اند ولی احتمال قوی ناشی از اختلالاتی است که در جریان خون رگ های وريدی بیضه رخ می دهد. این رگ ها خون را از بیضه ها به بیرون می رانند. در صورتی که جریان خون در این رگ ها به درستی برقرار نشود، می تواند باعث احتباس خون و گشادی رگ ها شود. در نتیجه واریکوسل روی می دهد. واريكوسل در90٪‏ موارد در سمت چپ وجود دارد كه علت آن ورود وريد بيضه به وريد كليه و سپس به وريد اجوف است كه نسبت به بيضه ي راست مسير طولاني تري را طي ميكند.

علائم واریکوسل

جراحی واریکوسل با میکروسکوپ

مزایای جراحی واریکوسل با میکروسکوپ

نحوه انجام جراحی میکروسکوپیک واریکوسل

این جراحی یک نوع روش درمان ایجاد شکاف برای واریکوسل است که در طول یک ساعت یا بیشتر به صورت سرپایی توسط جراح واریکوسل بر روی بیمار انجام می‌شود. این درمان با استفاده از بی‌حسی عمومی خفیف به همراه بی‌حسی موضعی بر روی بیمار انجام شده و از طریق آن امکان مشاهده تمام ریشه‌های احتمالی بازگشت وریدی به بیضه و تکمیل درمان از طریق ایجاد یک شکاف کوچک با حداقل درد در بالای کیسه بیضه وجود دارد. این روش نیازی به باز کردن لایه‌های عضلانی دیواره شکم (که به صورت عادی در سایر روش‌های درمان لازم است) نداشته و به این ترتیب دوره بهبودی فرد به طور قابل توجه کاهش خواهد یافت.

مراقبت بعد از جراحی میکروسکوپیک واریکوسل

جراحی واریکوسل میکروسکوپی معمولاً یک عمل سرپایی است. بیشتر بیماران نسبتاً سریع بهبود می‌یابند و در دوران نقاهت کمی را تجربه می‌کنند. ممکن است تورم و کبودی جزئی در کیسه بیضه وجود داشته باشد، اگرچه این مشکل معمولاً جزئی و به وسیله دارو قابل کنترل است. اکثر مردان طی چند هفته فعالیت‌های عادی خود را از سر می‌گیرند. مردانی که مشاغل کم تحرک دارند معمولاً می‌توانند پس از یک روز یا بیشتر به کار خود برگردند. شما باید 6 هفته بعد از عمل یک قرار ملاقات با پزشک خود داشته باشید.

کاندیدای جراحی میکروسکوپی واریکوسل

دلایل اصلی نیاز به انجام جراحی واریکوسل به روش میکروسرجری به شرح زیر هستند:

عوارض جراحی میکروسکوپی واریکوسل

جراحی میکروسکوپی واریکوسل مانند تمام جراحی ها عوارضی دارد که شامل آسیب رساندن به سرخرگ ها، عفونت، بازگشت احتمالی واریکوسل و به وجود آمدن مایعات در اطراف بیضه ها می شود.

هزینه عمل میکروسکوپی واریکوسل

هزینه‌ی جراحی واریکوسل با توجه به نوع و گرید واریکوسل و همچنین مرکز جراحی و دستمزد پزشک مد نظر متغیر است.

برای کسب آگاهی درباره بيماری واريکوسل یا واريسی شدن عروق بيضه ، روی لینک کلیک کنید.


آدرس : اصفهان ، خیابان شمس آبادی ، مقابل بیمارستان عیسی بن مریم ، ساختمان 71
تلفن : 03132205497

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به بیماری های کلیه و مجاری ادراری را در بخش مقالات بخوانید

نکاتی که باید بعد از عمل جراحی فتق بیضه رعایت شودنکاتی که باید بعد از عمل جراحی فتق بیضه رعایت شود

عمل فتق بیضه، یک عمل مینور به حساب می آید. به این معنا که بیمار در روز عمل یا روز بعد از آن می تواند به خانه باز گردد. ...

تاریخ انتشار : 1403-02-06

عمل جراحی ارکیکتومی برای درمان سرطان بیضهعمل جراحی ارکیکتومی برای درمان سرطان بیضه

اصلی ترین جراحی سرطان بیضه، اُرکیدکتومی یا اُرکیکتومی نام دارد و طی این جراحی، یکی از بیضه ها و یا هر دوی آن ها برداشته می شوند. ...

تاریخ انتشار : 1403-02-02

علائم سرطان کلیه و روشهای درمان آنعلائم سرطان کلیه و روشهای درمان آن

ما در این مقاله شما را با آنچه که باید در مورد بیماری سرطان کلیه بدانید آشنا می کنیم پس تا آخر این مطلب همراه ما باشید. ...

تاریخ انتشار : 1403-01-24